جعبه آتش نشانی هورژینا : زمانی که اتش پدیدار شد فواید بسیار برای انسان داشته است، ولی از سوی دیگر خطرات بسیاری با آتش سوزی همراه بوده است و موقعی که آتش سوزی از کنترل شما خارج شود احتمال دارد خسارت های جانی و مالی بسیاری را به همراه داشته باشد. به این دلیل امروزه در هر مکانی که خطر بروز آتش سوزی وجود داشته باشد، وسایل و تجهیزات خاموش کردن آتش سوزی پیش بینی شده است تا بتوان در مواقع اضطراری با آتش سوزی مقابله کرد.

یکی از کاربردی ترین تجهیزاتی که در حال حاضر می توان در ساختمان ها برای خاموش کردن استفاده کرد جعبه آتش نشانی می باشد که در این مطلب می خواهیم در مورد نکات اصلی و مهم زمان و انتخاب جعبه آتش نشانی توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

جعبه های آتش نشانی هورژینا به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

جعبه های آتش نشانی را با توجه به موارد استفاده ی آنها تقسیم بندی می شوند، برای مثال یک جعبه آتش نشانی می تواند در یک ساختمان مسی مورد استفاده قرار گیرد و یا برای یک کارگاه صنعتی که وسیله های سوختنی بسیاری در آن موجود دارد نصب می شود. جعبه های آتش نشانی در نخستین مرحله و از نظر ساختار و کاربرد به 2 دسته تقسیم می گردند:

جعبه های آتش نشانی برای نگهداری کپسول های آتش نشانی

جعبه های آتش نشانی مجهز به قرقره شیلنگ آتش نشانی

 جعبه های آتش نشانی که به قرقره و شیلنگ مجهز هستند 2 گروه هستند:

Hose-reel

Firebox

جعبه آتش نشانی هوزریلی

این جعبه ها دارای شیلنگ پلاستیکی با قطر 4/3 اینچ می باشند و آب رسانی به این شیلنگ ها توسط یک سیستم برنجی هرز گرد که در مرکز قرقره می باشد انجام می شود. استفاده از این نمونه شیلنگ ها در جعبه های آتش نشانی برای احتمال دارد برای بیشترین استفاده از آنها در ساختمان های مسی و یا تجاری باشد که مساحت کمی دارند.

جعبه آتش نشانی با شیلنگ برزنتی

به این نوع جعبه های آتش نشانی Firebox هم گفته می شود و شیلنگ استفاده در آن ها، شیلنگ برزنتی با قطر 1.5 اینچ یا 2 اینچ است و جنس آن ها از نخ پرلون می باشد. نحوه نصب این شیلنگ ها در جعبه آتش نشانی به این شکل است که تنها به دور قرقره پیچ می خورند و به هیچ بخش اتصالی ندارند و برای استفاده از آن ها می بایست اول به شکل کامل آن ها را باز کنید و بعد نازل شیلنگ آتش نشانی را به شیر مخصوص در جعبه آتش نشانی متصل نمایید. استفاده از این نمونه شیلنگ برای همه امکان پذیر نیست و می بایست شخص آموزش دیده از آنها بهره گیری نماید و بالاترین استفاده از آن ها در مکان های عمومی و محیط هایی است که احتیاج به یک سیستم اطفاء حریق قوی و کامل داشته باشد.

چگونه یک جعبه آتش نشانی مناسب را انتخاب کنیم؟

خب، در حال حاضر که با انواع جعبه های آتش نشانی آشنا شدیم می بایست با هم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که چگونه یک جعبه آتش نشانی مناسب را اری کنیم. در ادامه مراحلی که می بایست برای جعبه آتش نشانی انجام دهید را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 


گاه آرایشی و بهداشتی دیجی بانو شیلنگ ,استفاده ,سوزی ,داشته ,بایست ,قرقره ,نشانی هورژینا ,نمونه شیلنگ ,شیلنگ برزنتی ,نشانی مناسب ,بررسی قرار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

راستین پایگاه ادیت جی تی ای 5 رونق تولید در جهت پدافند غیرعامل فروشگاه اینترنتی تک ویو پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان کتابز جهان ما پوست خوب