دکوراسيون مدرن با استفاده از انواع شيشه

شيشه‌ها از موارد مهم و ضروري براي استفاده در دکوراسيون داخلي و خارجي ساختمان‌ها هستند. انواع شيشه‌ها براي کاربرد هاي دکوراتيو ساخته مي‌شوند. از شيشه ها مي‌توان براي کاربرد‌هاي متفاوتي استفاده کرد که استفاده از آن در دکوراسيون تنها يک قسمت بزرگ از کاربرد‌هاي شيشه را در بر مي‌گيرد. براي همين هدف انواع شيشه هاي دکوراتيو را طراحي کرده اند که براي قسمت هاي مختلف ساختمان قابل استفاده هستند. از جمله اين شيشه ها مي‌توان به شيشه هوشمند، شيشه رنگي و شيشه لاکوبل اشاره کرد. اين نوع شيشه ها با تکنولوژي هاي جديد توليد شده‌اند و به همين دليل مي‌توان از آنها براي طراحي و دکوراسيون ساختمان‌هاي مدرن استفاده کرد.

دکوراسيون ساختمان، که از زمان‌هاي گذشته تا به امروز مورد توجه ساير افراد بوده است. امروزه اهميت بسيار زيادي براي همه ما پيدا کرده است. خانه جايي است که بيشتر ساعات شبانه روز را در آن بسر مي‌بريد. با توجه به همين نکته بايد سعي کنيد که همواره يک مکان مناسب و آرامش بخش را براي خود فراهم کنيد. مکان آرامش بخش براي هر کسي معناي جداگانه‌اي دارد. سليقه ها متفاوت بوده و هر کس براي طراحي و ساخت مکان زندگي خود از روش‌هاي مختلفي استفاده مي‌کند. در حال حاضر مهم‌ترين نکته در طراحي و ساخت خانه ها، مدرن بودن و داشتن تمام امکانات مورد نياز است. اين امکانات و دکوراسيون مدرن قابل استفاده در خانه‌هاي شخصي کوچک و ويلاهاي بزرگ مي‌باشد. همچنين مي‌توان از آنها در ساختمان‌هاي اداري و تجاري استفاده کرد. در ادامه با کاربرد ساير شيشه ها در طراحي دکوراسيون داخلي و خارجي انواع ساختمان آشنا خواهيم شد.

11g0_r2.jpg

شيشه رنگي و استفاده از آن در دکوراسيون داخلي

شيشه رنگي همان شيشه با تنوع رنگي بسيار زياد است. اين نوع شيشه‌ها تنها در دکوراسيون استفاده مي‌شوند. با نگاهي کوچک در پيرامون محيط زندگي خود متوجه حضور بسيار موثر شيشه‌ها در تمام قسمت‌هاي منزل خود خواهيد شد. نکته جالب اينجاست که اين شيشه ها هميشه بي رنگ نبوده و در بسياري از مواقع به صورت رنگي ديده مي‌شوند. براي رنگ کردن شيشه ها از مواد بسيار سخت فلز استفاده مي‌کنند. شايد عمليات رنگ کردن شيشه ها خيلي سخت و زمانبر باشد ولي بسيار موثر و کاربردي خواهد بود. به صورتي که در حال حاضر از شيشه هاي رنگي در برخي زمينه ها بيشتر از شيشه‌هاي بي رنگ استفاده مي‌شود.

شيشه‌ها از زمان‌هاي گذشته براي ساير کاربرد ها که از جمله آنها کاربرد هاي دکوري هم بود استفاده مي‌شدند. زمان هاي قديم شيشه رنگي در طراحي و ساخت پنجره هاي قديمي به نوعي استفاده مي‌شد. ولي در حال حاضر شيشه رنگي نقش بسيار مهم و اساسي در دکوراسيون ساختمان ها دارد. مي‌توان اين نقش اساسي را در ساختمان هاي مدرن به خوبي مشاهده کرد. تمام خانه هاي امروزي يک نشانه از شيشه در طراحي ساخت و دکوراسيون خود دارند. از جمله کاربرد هاي شيشه رنگي در دکوراسيون مي‌توان به استفاده از آنها بر روي ديوار، سقف، پنجره و . اشاره کرد.

 

شيشه هوشمند و کاربرد آن در دکوراسيون داخلي

شيشه هوشمند يکي از پرکاربرد‌ترين و محبوب‌ترين انواع شيشه ها است که براي صرفه‌جويي در ساير انرژي ها و کاربرد هايي اينچنيني بوجود آمده است. اين شيشه ها مي‌توانند با يک واکنش به شيشه هاي مات تبديل شده و از ورود نور خورشيد به داخل اتاق جلوگيري کنند. براي شناخت بيشتر مي‌توان گفت که شيشه هوشمند يک نوع شيشه است که توسط فناوري هاي جديد ميزان جذب نور را کنترل مي‌کند. از کاربرد هاي مهم اين شيشه ها مي توان به شيشه هاي آفتابگير اشاره کرد. بيشترين بخش از انرژي دروني ساختمان ها از طريق پنجره ها با شيشه هاي نامناسب هدر مي‌رود. با توجه به اين موضوع براي جلوگيري از اتلاف انرژي بيشترين تلاش را بر روي ساختمان ها صرف مي‌کنند. به همين منظور شيشه هوشمند توليد شد تا بتواند مقدار زيادي انرژي را درون ساختمان نگه دارد.

شيشه لاکوبل و کاربرد هاي آن

شيشه لاکوبل تتراگلس، يک نوع شيشه رنگي است که تنها در زمينه تزئينات و دکوراسيون استفاده مي‌شود. اين نوع شيشه در واقع به شيشه پشت رنگي معروف است. اين شيشه‌ها به شکلي توليد مي‌شوند که تنها از يک طرف به صورت شيشه رنگي ساخته شده و طرف ديگر آنها شيشه معمولي بدون رنگ مي‌باشد. قسمت رنگي شده با استفاده از لايه مخصوصي به نام پي وي سي لمينت مي‌شود و همين شکل ظاهري اين نوع شيشه را بسيار خاص و زيبا مي کند. به نوعي مي‌توان گفت که اين لايه به عنوان محافظ رنگ براي قسمت رنگ شده عمل مي‌کند. با توجه به طرز ساخت اين شيشه، مي‌توان گفت که مقاومت بالايي نسبت به شيشه هاي معمولي دارد و به همين سادگي شکسته نمي‌شود. اين نوع شيشه در دو نوع مات و شفاف توليد مي‌شود که نور نمي‌تواند از نوع مات آن به آساني عبور کند.  به همين دليل مي‌تواند تاثير بسيار زيادي در صرفه جويي انرژي داشته باشد.  

 

 


مرجع کنکور ایران شيشه ,استفاده ,دکوراسيون ,رنگي ,کاربرد ,مي‌توان ,شيشه رنگي ,انواع شيشه ,شيشه هوشمند ,دکوراسيون داخلي ,شيشه لاکوبل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گفتی که دگر در تو چنان حوصله ای نیست گفتم که مرا دوست نداری گله ای نیست رفتی و خدا پشت و پناهت به سلامت بگذار بسوزد دل من مسئله ای نیست کارت رفاهی اخبار استان یزد nyazh سلامتی و سرگرمی مستر عکاس شرکت تعاونی ماشین زراعت محور گرماب انجمن مددکاران اجتماعی استان یزد